Tuesday, May 6, 2014

CarotoMax dan mata.

Hari ini kita cerita bab mata..

Perlindungan Sel-Sel dari Dalam*
Setiap hari, sel-sel di dalam badan anda diserang oleh berjuta-juta radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan DNA. Apakah yang boleh membantu? Jawapannya ialah Anti oksida. Anti oksida merupakan nutrisi yang boleh melindungi sel-sel ini daripada radikal bebas, meningkatkan kesihatan sel secara menyeluruh dan menyediakan perlindungan untuk menentang kerosakan sel-sel.

Perlindungan Menyeluruh dan Berkesan
Perlindungan antioksida dapat ditingkatkan dengan pengambilan CarotoMax Shaklee. Shaklee mengambil perlindungan anti oksida yang terdapat pada buah-buahan, sayur-sayuran dan tanaman lain melalui cara pengasingan, penyaluran dan pembentukkan kerotin secara semulajadi.*CAROTOMAX menyalurkan lima daripada karotenoid penting yang dipilih daripada gabungan tumbuhan fitokimia. Anda tidak akan mendapat perlindungan gabungan ini daripada sumber makanan sahaja.
CarotoMax adalah campuran unik alpha-carotene,astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene dan zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.

Apa itu Carotenoids?
Carotenoids adalah pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran seperti oren kepada carrot, tomato dan sebagainya.

Antara kelebihan CarotoMax :
• Untuk kesihatan retina mata - mengurangkan rabun

• Untuk kesihatan tulang
• Untuk kesihatan tisu kulit
• Membantu pembetukan sel darah putih dan sel darah merah
• Membantu pembentukan membran mukus
• Membantu mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat
• Sumber yang mengandungi carotenoid adalah lobak, tomato, bayam, kentang dan lain-lain sayuran. Cara terbaik untuk mengekalkan kandungan carotenoid tersebut adalah dengan mengambil sayuran ini tanpa dimasak.



Apa yang membezakan CarotoMax Shaklee dengan yang lain?
  • CarotoMax Shaklee berbeza dari lain kerana ia dalam bentuk Provitamin A yang mana HANYA diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja. Jadi tiada kes Vitamin A tersimpan dan menjadi toksin seterusnya membahayakan kesihatan.
  • Vitamin A terdiri dari 2 jenis iaitu Vitamin A yang boleh kita dapat dari makanan seharian atau pun Provitamin A (yang dikenali sebagai carotenoids – cara selamat pengambilan Vitamin A) yang akan ditukarkan kepada Vitamin A bila badan memerlukan dan akan disingkirkan dari tubuh jika berlebihan.
  • Perlu diingatkan, Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan kerana ia merupakan salah 1 vitamin larut lemak dan jika diambil dalam dos belebihan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutama hati yang mana berbahaya kerana boleh menjadi toksin sekiranya diambil berlebihan.







Fardahila [Acik Ila] Shaklee Independent Distributor [ID No : 1134274]
012 6267736: whatsapp/telegram/sms | fardahila@yahoo.com

No comments:

Post a Comment